معجزه شهربازی برای کودکان و والدین

...
معجزه شهربازی برای کودکان و والدین
تاریخ انتشار : سه شنبه, 26 آذر 98 - نویسنده : admin

همانطور که می دانید بردن کودکان به شهربازی می تواند فواید بسیار زیادی برای آن ها داشته باشد. علاوه بر فواید فیزیکی که شهربازی برای کودکان دارد می توان از لحاظ روانشناسی نیز به تاثیرات شهربازی پرداخت.

خندیدن، دویدن، پریدن، بالا رفتن، تاب بازی و سرسره بازی از اتفاقات هیجان انگیزی است که در شهربازی رخ می دهد. هنگامی که به شهربازی و زمین های بازی و پارک ها فکر می کنید یک محیط شاد و فرح بخش را در ذهنتان مجسم خواهید کرد. بازی و سرگرمی برای کودکان نباید محدود به محیط خانه و تبلت و بازی های کامپیوتری باشد، استفاده از فضای باز شهربازی و پارک ها می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روحیه و روان کودک و حتی بزرگسال داشته باشد. در این مقاله ی خواهیم بیشتر در مورد معجزه شهربازی بر بدن کودک صحبت کنیم.

اگر از بچه ای بپرسید چرا می دوی، می پری، آویزان جایی می شوی؟ و کارهایی از این قبیل به شما پاسخ خواهد داد که این کار ها را می کنم چون خوش می گذرد! اما این بازی ها فوایدی بیش از خوش گذراندن دارند. بازی و تحرک در شهربازی و پارک ها به سلامت و تناسب اندام کودکان کمک می کند.

هنگامی که کودکان در حال بازی هستند یاد می گیرند چطور انعطاف پذیری بدنشان را بیشتر کنند و چطور تعادلشان را در وسایل بازی حفظ کنند علاوه بر این ها بچه ها هنگام بازی در شهربازی ماهیچه ها عضلات و حتی استخوان بندی خود را تقویت می کنند. همچنین به عملکرد بهتر قلب و شش ها و جلوگیری از چاقی، دیابت وکلسترول بالا کمک می کنند.

منبع: http://omidshargh.com/playground-magic-for-children-and-adults/