شهربازی و تاثیرات فوق العاده آن

...
شهربازی و تاثیرات فوق العاده آن
تاریخ انتشار : سه شنبه, 26 آذر 98 - نویسنده : admin

والدین باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای رفتن به شهربازی با کودکانشان اختصاص دهند. همانطور که می دانید شهربازی تاثیرات بسیار فوق العاده ایی بر روان کودک و همچنین وضعیت فیزیکی او دارد. علاوه بر کودکان والدین و بزرگتر ها نیز با رفتن به شهربازی و پارک و همچنین زمین های بازی می توانند شاهد نتایج بسیار خوبی باشند.

چربی سوزی در هنگام استفاده از ترن هوایی و فیریزبی
وقتی روی صندلی های ترن هوایی نشسته اید و در حال فریاد کشیدن هستید در واقع چربی سوزی هم انجام می دهید. برخی می گویند این راه لذت بخشی برای چربی سوزی است! گزارشات نشان داده است که استفاده از وسایل بازی هیجان انگیز باعث می شود حدود ۴۰ تا ۷۰ کالری بسوزانید.

رهایی از استرس
به بعضی از بازی ها و وسایل بازی در شهربازی ها( ترن هوایی، سفینه، فیریزبی و…)  به اصطلاح “ترس مفید” می گویند! بعضی وقت ها ترسیدن هم می تواند برای شما مفید باشد. هنگامی که در حال استفاده از این وسایل بازی هستید و جیغ می کشید در واقع تمامی استرس ها و هیجانات درونی شما تخلیه می شود و در نتیجه با رفتن به شهربازی احساس بهتری پیدا می کنید.

کمک به روحیه
ترشح ادرنالین در بدن بعد از سوار شدن ترن هوایی باعث بروز احساس شادی و نشاط در شما می شود. هرچه ارتفاع شما با زمین بیشتر باشد ایندورفین بیشتری رها می شود هرچه ایندورفین بیشتری آزاد شود شما پر انرژی تر و با نشاط تر خواهید شد. با رفتن به شهربازی نگرانی ها و استرس های روزانه خود را از بین ببرید.

شهربازی باعث ترشح آدرنالین می شود
هنگامی که سوار بازی ها و وسایل بازی هیجان انگیز هستید و دچار ان ترس مفید شده اید، علاوه بر آنچه در مقاله قبل در مورد ترس مفید گفتیم، از فواید دیگری نیز استفاده خواهید کرد. هنگامی که در حال فریاد زدن در ترن های هوایی هستیم ترشح آدرنالین و ایندورفین باعث می شود حس بسیار خوبی به ما دست دهد و این حس خوب در روابط ما تاثیر گذار خواهد بود.

سفت شدن عضلات
هنگامی که به هوا پرت می شود و با وسایل بازی هیجان انگیز بازی می کنید، چه بخواهید چه نخواهید خودتان را سفت می گیرید و این باعث می شود ماهیچه های شما سفت شود همچنین با پیاده روی در فضای باز شهربازی ها نیز می توانید به تقویت عضلات پای خود کمک کنید.

تمرینات روزمره
هنگامی که بدن شما آدرنالین و ایندورفین ترشح کند، از شما مقدار بیشتری را طلب می کند و شما را تشویق می کند تا فعالیت بیشتری داشته باشید. و به همین ترتیب شما عادت می کنید تا فعال تر باشید و تحرک بیشتری داشته باشید.

منبع: http://omidshargh.com/